Мениджърите разполагат с богат набор от Ключови Показатели на Представянето (KPIs) в HeRMeS eXpress

01.05.2020

 

HeRMeS eXpress предлага богат набор от Ключови Показатели на Представянето (KPIs), с които мениджърите следят организацията на своите екипи, а HR професионалистите имат поглед върху цялата компания.

 

В секцията „Информация за служителите“ на Self-Service портала всеки мениджър има достъп до множество карти с аналитични справки от различни области. Отварянето на дадена карта генерира подробна аналитична справка, която удобно може и да се експортира в MS Excel. По този начин всеки мениджър разполага с актуална информация за своя екип. За всеки мениджър показваната информация, включително и за KPI-те, е за служителите в неговото звено и всички други звена подчинени на това звено. Например директор на дирекция ще вижда информация за своята дирекция и всички включени в нея отдели.
Върху всяка карта се визуализират и до три Ключови Показателя на Представянето (KPIs), които кореспондират с информацията, съдържаща се в картата. Кои са тези показатели и какво измерват? Нека разгледаме някой от по-интересните карти.

 

– На картата „Прослужени години“ има три KPIs: “Среден стаж на подчинените ми служители“, „Среден стаж на всички служители“ (в цялата компания) и „Отклонение от средния стаж в работодателя“ (на моите служители).
– На картата „Обща информация за назначението“ също има три KPIs: Какъв е броя подчинени служители на този мениджър, ръста на броя служители до момента в проценти (+ или -) и текучеството от началото на годината до момента също в проценти.
На картата „Срочни договори и изпитателен срок“ KPI-ите са два: Брой служители с изтичащ изпитателен срок и такива, назначение на срочен трудов договор. Това е важна информация, която помага на мениджърите да се съсредоточат върху представянето на конкретни служители, за които към определена дата трябва да се вземе решение ще останат ли част от компанията или представянето им е незадоволително.
– На картата „Остатъци от платен годишен отпуск“ KPI-те показват процентното съотношение между използваните и неизползваните дни отпуск в екипа, информация за средния брой неизползвани дни за служител, както и средния брой неизползвани дни на служител, чиято давност изтича.
– Върху картата „Ползвани отпуски една година назад“ се визуализират KPI, които показват каква е средната продължителност в дни на използваните отпуски за един служител за период от една година  и какво е процентното им разпределение между трите основни групи отпуски – платени, неплатени и по майчинство.
– Интересни са KPI-те върху картата „Анализ на болнични по служители“. Те показват средната продължителност на дните в болнични за служител и за период от началото на годината до настоящия момент, съотношението между тези дни и дните за същия период през миналата година, както и броя служители в дълъг болничен (над 30 дни) в момента.
– Полезна информация има на картата „Ползвани болнични по периоди“. Там KPI-те показват процента на служителите в болнични в момента, какъв е средният брой дни болнични за служител и броя служители, представили болничен след като  им е бил отказан платен отпуск.
– На картата „Работа извън офиса за служителите“ има три KPI, които показват следната информация: Какъв процент от служителите са работили извън офиса за период от началото на годината до момента, каква част от тях и в момента работят извън офиса. Ако в организацията има ограничение на броя дни, които могат да се използват през годината, какъв е броя на оставащите такива дни към момента.
Това са само част от картите с информация за състоянието на човешките ресурси в компанията. KPI се визуализират върху всички останали карти с такава информация, която е свързана и с останалите процеси в системата: обучения, оценка на представянето, планиране и отчитане на задачи и.т.н. Всички те позволяват на отделните мениджъри и на ръководството на компанията да имат навременна и надеждна информация за състоянието както на отделните екипи, така и на организацията като цяло.